MimiBlog

„Legyen meg az ének és játék egysége”

2020.11.21

villáminterjú Kálmán Péterrel

Az Opera világjáró basszistája repertoárjának kedvenc olasz szerepeiből válogatta a MaszkaBál áriaestje az Opera Facebook-oldalán november 21-én, 20 órától. Az énekes a műsorválasztáson túl mesélt közös munkájáról vendégével, Szemere Zitával, valamint tervezett szerepekről és a járvány miatt elmaradt nagy lehetőségekről is.

kalman_peter.jpg

Wagnert sokat énekeltem ugyan, Alberichet nagyon szeretem, de az igazi repertoárom, ami 50 éves koromra kialakult, az a buffó basszus karakterek világa, amiben elemében érzem magam. Amit a színpadról tartok, hogy az ének és a játék egysége meglegyen, azt ebben nagyon otthonosan meg tudom élni. Nem hálás mindegyik szerep, viszont igaz rájuk, hogy nehezek. A buffókat sokan a pályájuk végén választják, amikor már túl van azokon a szerepeken, amiket szeretett és ezek maradnak. De én már több mint tíz éve ezt a repertoárt építem, mert nagyon közel áll hozzám, fiatalon szeretnék ebbe belenőni, és akkor még nagyon sokiáig fogom tudni csinálni. A Hamupipőkéből Don Magnifico áriáját most legutoljára Seattle-ben énekeltem, Bartolót A sevillai borbélyból pedig pár éve Párizsban a Théâtre des Champs-Élysées-ben Laurent Pelly rendezésében, abból DVD is készült. Falstaffot azért választottam, mert azon ebben a korban már elkezdhetek gondolkodni, a Champs-Élysées igazgatója, Michel Franck érdeklődött is ezzel kapcsolatban. Jago pedig ismételten egy olyan karakter, ami rengeteg játékra ad alkalmat, jó dolog a bőrébe bújni, az ilyen feszes, gonosz, ármánykodó figurákat is szeretem megformálni a színpadon.

Partnere Szemere Zita lesz, milyen volt vele korábban a közös munka?

Csináltunk együtt Szinetár-féle rendezésben Così fan tuttét, ő Despina volt én meg Alfonso, és nagyon élveztem vele a közös munkát. Egy másik alkalommal pont azt az Adina–Dulcamara-duettet énekeltük volna a Szerelmi bájitalból, ami most is műsoron van, de akkor végül betegség szólt közbe, ezért gondoltam, hogy ezt itt most pótoljuk.

05_2_resize_1.jpgKálmán Péter (Alfonso) és Szemere Zita (Despina) Mozart Così fan tutte c. operájában r. Szinetár Miklós
fotó: Rákossy Péter

A héten keresztmetszetben idézték fel a Mester és Margarita produkciót, aminek az idén tavaszi és őszi bemutatóját is meghiúsította már a koronavírus-járvány. Ön hogyan éli meg ezt az időszakot és miből merít erőt?

Szerintem ugyanolyan nehezen, mint bárki más, azzal fűszerezve, hogy nyáron a Salzburgi Ünnepi Játékokon énekeltem volna Don Pasqualét Cecilia Bartolival, Javier Camarenával, úgy, hogy ha jól tudom, itt még magyar férfi énekes címszerepben nem lépett fel. Elvileg ezt pótolni fogjuk 2022-ben, de vannak olyan előjelek, ami miatt ebben nem teljesen bízom. Akárhogy is nézzük, ez most egy létbizonytalanság is, de szerencsére a feleségemmel nagyon jó kis párost alkotunk, úgyhogy együtt vészeljük át a nehézségeket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mimi.blog.hu/api/trackback/id/tr6516293410
süti beállítások módosítása