MimiBlog

„A kalóz egy csodálatos balett, tele kihívásokkal”

2021.04.30

Interjú Felméry Lilivel

A Magyar Nemzeti Balett magántáncosa két szerepben is bemutatkozhatott A kalóz című klasszikus balett első magyarországi sorozatában, amit az együttes 2017 áprilisában mutatott be az Operaház színpadán. Az előadást május 1-jén 20:00 órától újra megtekinthető felvételről az „Opera Otthonra” online fizetős streamszolgáltatásában. A premierelőadás Gulnare-ját kérdeztük, milyen emlékei vannak erről a számára különösen kedves balettről.

total3_felmeri_lili_melnyk_vladislav.jpg

Mi jut eszedbe először A kalóz című előadásról?

Mindenképpen az, hogy az Operaház színpadán állunk és estéről estére sikeres előadásaink vannak! Egy nagyon zsúfolt időszakra emlékszem, a legjobb értelemben. Rengeteget dolgoztunk, hogy egy ilyen csodálatos előadás születhessen.

Mit gondolsz az általad megformált karakterekről?

A két szerepnek köszönhettem, hogy szinte minden előadásban benne lehettem valamiképp. Gulnare egy nagyon izgalmas, különleges karakter. Igazán szerencsés vagyok, hogy ezt a szép szerepet eltáncolhattam. A másik feladatom a darabban az Odaliszkek tánca volt, ahol három lány táncol egyszerre, majd mindenki variál és végül következik a kóda. A felvételen is ebben a szerepben vagyok látható. Nagyon szerettem a kollegákkal való közös munkát, csodás emlékeim vannak már a darab próbafolyamatáról is!

Akkor nem is adódtak nehézségek?

A premier előtt nem sokkal az első szereposztás Gulnare-ja sérülést szenvedett. Így az a helyzet állt elő, hogy nekem kellett táncolnom a bemutatón. Ilyen szituációban különösen igyekszik az ember és próbál jó teljesítményt nyújtani. Végül két partnerrel is volt lehetőségem táncolni ezt a szerepet. Számomra ezért is volt különleges ez az előadássorozat, nagyon sokat lehettem a színpadon és ez fantasztikus érzés volt. Úgy gondolom, az egész együttes kivételes munkát végzett, kifejezetten szerettük ezt az előadást!

Legkedvesebb emlék? Meg lehet egyáltalán nevezni egyet?

Nagyon szerettem a jelmezeket! Emlékszem, alig vártam, hogy viselhessem őket. Talán előszőr táncoltam olyan tütüben, aminél külön volt a szoknya és a felső rész, számomra nagyon kényelmes volt. Rományi Nóra olyan jelmezeket tervezett, amikben mindenki szépnek érezhette magát! És természetesen az is csodálatos volt, hogy Anna-Marie Holmes is jelen volt végig a próbák és a bemutató során, sokat tudtunk vele is együtt dolgozni, valamint Solymosi Tamással és a többi balettmesterrel. Miattuk is maradandó emlék az egész próba illetve előadás sorozat.

Kinek és miért ajánlod az előadást?

Mindenkinek, aki szereti a szép és esztétikus látványt és a klasszikus balettet. Nem lehet behatárolni a korosztályt, mert a jó történet mellé egy nagyon izgalmas látványvilág is párosul. Biztos vagyok benne, hogy a nézőknek is éppúgy hiányzik jelenleg az élő előadás varázsa, mint nekünk, de egy ilyen produkció megtekintése felvételről is nagyon nagy élmény!

A kalóz című balett megtekinthető az Opera Otthonra keretén belül, 2021. május 1-jén.

                                                                                                                 Soltész Daniella

A bejegyzés trackback címe:

https://mimi.blog.hu/api/trackback/id/tr9316518374
süti beállítások módosítása