MimiBlog

Kortárs művek kedvelője – interjú Péterfy Borival

2021.10.19

Prózai színészként most először szerepel operaprodukcióban Péterfy Bori, méghozzá Az úrhatnám polgár „grófnéját” alakítja. Vajon van eltérés kétféle színház próbafolyamatai közt? És kik hagyták a legnagyobb nyomot a sokoldalú művésznőben? Interjúnkból kiderül!

urhatnam_foto6_kummer_janos.jpg

Fotó: Kummer János.

Az úrhatnám polgárban a saját neveden játszol és grófnői rangot kapsz. Mesélj a szerepedről kicsit!

A szerep gyakorlatilag ugyanaz, mint az eredeti Molière-darabban, csak itt egy átiratról van szó. Szerintem a színház dolga az, hogy a jelenre reflektáljon, így ezzel az előadással egy igencsak kortárs feldolgozást láthatnak majd a nézők. Nyilván itt egy álgrófról és -grófnőről van szó, akik igazából a gazdag, de ostoba főszereplő sznobizmusát használják ki arra, hogy elszedjék a pénzét, ezért szólíttatják magukat ezeken a címeken.

Milyen egyénisége van a karakterednek?

A grófné egy nagyon vicces figura, de az egész előadásra jellemző a komikum, egyáltalán nem egy realisztikus darabot kell elképzelnünk. Ő is és a „gróf” is, akit Friedenthal Zoltán alakít, szürreális karakterek, mindketten inkább a vígjátéki vonalat képviselik.

Színészként és énekesként milyen érzés számodra egy operaprodukcióban részt venni?

Mindenféleképpen nagyon jó és egyben nagy élmény a kóristákat, szólistákat és táncosokat munka közben nézni. Életemben először látok bele ebbe a folyamatba, ami az Operában történik. Például a táncosok igen mély nyomot hagytak bennem azzal, ahogyan a koreográfiákat rögzítik magukban. De persze ott a zenekar és a karmester is, nagy élvezet volt részt venni az egész munkában, ami ugyan hasonló, de mégis más, mint a prózai színház világa.

Pont ebből az eltérésből fakadóan hogyan éled meg a próbafolyamatot?

A prózai színház próbafolyamata, hogy úgy mondjam, kevésbé behatárolt. Úgy érzékeltem, hogy itt sokkal kötöttebb szabályok vannak. Például, ha a zenekarral dolgozunk, akkor kötelező kiadni a szünetet, illetve az is meglepett, hogy velük kevesebbszer is tudunk próbálni. De nyilván mindez érthető, hiszen sokkal több ember vesz részt egy produkcióban, így másképp is áll össze a rendszer.

Van más, egyéb kapcsolatod az operával vagy a balettel?

Ritkán, de eljutok egy-egy operaelőadásra, de a műfajt egyébként nagyon szeretem. Igazából itt is a kortárs megközelítés érdekel, jobban izgat egy olyan előadás, amit a rendező a mára reflektálva visz színre. A balettel kapcsolatban pedig mindig egy külön élmény a táncosokat nézni, annyira csodálatosan mozognak! Hihetetlen az a munka, amit már egészen fiatal koruk óta ebbe a pályába fektetnek. 

A darab rendezője Tarnóczi Jakab, akit fiatal kora ellenére már jól ismer a művészvilág. Milyen vele dolgozni?

Nagyon nagy élmény vele is együttműködni, úgy gondolom, hogy tehetséges és igazán mai, friss elképzelései vannak, emellé pedig okos és nyitott személyként ismertem meg. Csak jókat tudok mondani róla. Nagyon örültem, hogy érdeklem és meghívott engem ebbe a darabba. Remélem, még sokszor fogunk tudni együtt alkotni.

Milyen más produkciókban veszel még részt mostanában?

Két fantasztikus szerepem van éppen, az egyik az Apád előtt ne vetkőzz!, ami az Orlai Produkciós Iroda előadása, de a Jurányi Házban látható és sógornőm, Péterfy-Novák Éva regényének adaptációja. Mérhetetlenül erős előadás ez, a számomra pedig mérföldkövet jelent. A másik az Átriumban futó Mefisztó, amely a megszokottól egy abszolút eltérő előadás. A Katona József Színházban pedig hamarosan felújítjuk a Székely Kriszta rendezte Kaukázusi krétakört, emellett pedig a Proton Színház Látszatélet c. darabjában szerepelek. Ezzel lesz néhány külföldi turnénk is, amelyek a járvány miatt elmaradtak. Szóval nem panaszkodhatom, fantasztikus produkciókban játszom!

Szerző: Szabó Zoé Júlia

A bejegyzés trackback címe:

https://mimi.blog.hu/api/trackback/id/tr9016728124
süti beállítások módosítása