A múlt héten a dívák és a divat kapcsolatáról írván már említettük, hogy az opera csillagai régen is, ma is méltán a figyelem középpontjában állnak. Így aztán érdemes a legkülönfélébb termékeket reklámozni velük, hiszen feltehető, hogy példájuk sokakat követésre, vagyis az adott árú megvásárlására sarkall majd.
A legaktívabb ezen a téren, vagy mondhatjuk úgy, ezen a téren is: Plácido Domingo. Ő évtizedek óta a Rolex óramárka egyik arca, de éppígy a Barilla tésztát is vele reklámozták éveken át még a múlt évezred végén. Vele és a Trubadúr Strettájával:
De a kosárlabdázás szerelmesei arra is emlékezhetnek, hogy ő volt az amerikai kosaras szövetség, az NBA bajnokságainak a reklámhangja is, ezúttal a Tosca Képáriájával:
Természetesen ekkoriban a másik nagy operai médiamágnes, Luciano Pavarotti sem maradhatott távol a reklámipartól. Ő többek közt az American Express által nyújtott biztonságot reklámozta meggyőződéssel, Pinkerton Amerika-ünneplő szólamrészletének kíséretében:
Napjaink talán legnagyobb vonzerejű operai személyisége, Anna Netrebko például az Austrian Airlines hirdetésében látható:
Az opera sztárjai mellett természetesen az operaslágerek is hódítanak a reklám világában. Az utóbbi évtizedek egyik legnagyobb slágersikerét alighanem Leo Delibes Lakmé című operájának úgynevezett Virágkettőse aratta, amely a British Airways légitársaság reklámjából vált milliók számára ismerőssé, és azóta melódiája egy sor más reklámban is felhangzott:
Van aztán olyan eset is, hogy nem egy konkrét dallam, vagy egy híres operaénekes kelti fel a reklámkészítők érdeklődését, hanem egy operai jellegzetesség, közhely vagy épp tévhit. Mint ebben a brazil reklámban, amely a hangjával az üveget is megrepeszteni képes szoprán közhelyével humorizál: