Tesztoszteronban gazdag gálát ígér idén az Operaház hagyományteremtő estélye, amely február 25-én a vitéz Háry neve alatt gyűjti majd egybe a védelmezőket és a művészeket - valamint a nemzetközi operavilág két imponálóan férfias jelenségét. Ildebrando D'Arcangelo és Aleksandrs Antonenko: egy basszbariton és egy tenor, Dél és Észak, egy rosszfiú és egy hős, s mindenekelőtt két izgalmas operaművész lesz a Háry Estély vendége.
Kettejük közül Ildebrando D'Arcangelóé a nagyobb múlt, hiszen ő a kilencvenes évek eleje óta járja a világ nagy operaházait és fesztiváljait, ámultatva gazdag hangját, remek színészi képességeit és - nem utolsósorban - hódító megjelenését.
Leporellóból persze hamar Don Giovannivá vált D'Arcangelo, aki fizikai kondíciójára is részben e szerepekre figyelemmel vigyáz: "A hasizmomra főleg azért ügyelek, hogy optimális pozícióban maradjon, mert ha nem vigyázok rá, akkor nem lehetek többé Don Giovanni, és mehetek vissza Leporellónak."
D'Arcangelo a Háry Estélyen egyszerre fogja kamatoztatni hangja és operai szerepköre változatosságát, hiszen Fülöp királyként és a Faust Mefisztójaként egyaránt hallhatjuk majd:
Még tíz éve sincs annak, hogy Aleksandrs Antonenko berobbant a nemzetközi operaélet első vonalába, s azóta világszerte ő a nagy Verdi- és Puccini-tenorszerepek egyik legenergikusabb megformálója.
A New York-i Metropolitan Operában egy sor más produkció mellett, ő volt a címszereplő abban az Otellóban is, amely a MET-ben évszázados hagyományát megtörve először mondott le a mór arcának feketére mázolásáról:
Ha minden igaz, a magyar operaközönség eddig akkor lehetett a legközelebb az Antonenkóval való személyes találkozás lehetőségéhez, amikor a lett tenorista 2005 nyarán Don Josét énekelt a magyar-osztrák határ közelében, a St. Margarethen Opera Festival Carmen-produkciójában. A videófelvétel tanúsága szerint már ott, a burgenlandi Szentmargitbányán is hódító volt Antonenko tenorja: